fitspo

 
Uppmanar INGEN att träna och äta nyttigt för att rasa i vikt utan för att bli piggare, gladare och må bättre.
 

when i grow up


Okej, det ser kanske inte så gott ut men det var det!
Bladspenat, sockerärtor, avocado, majs, blåmusslor, solroskärnor och rödvinsvinäger.
 
Tyckte inte om sallad förr, som sagt, men har lärt mig bit för bit. Ett bra tips för att vänja sig vid nåt som man skulle vilja tycka om är att kombinera en liten mängd av det med nåt supergott och sen öka mängden gradvis.
 
 

resten av ditt liv

 
Att röra på sig var tråkigt. Chips och läsk tre gånger i veckan var standard i kombination med att jag hatade käka sallad och fullkornsgrejer. Vatten frestade sällan och att sova en kvart längre på morgonen istället för att äta frukost var en bra plan tyckte jag. Jag hade oerhörda krav på mig själv som inte gav mig annat än farlig stress.
 
Så såg mitt liv ut inte alltför längesedan. Det tåls att tillägga att jag hade stora problem med migrän, spänningshuvudvärk och stel kropp. Klarade mig inte utan receptbelagda mediciner som gjorde mig snurrig i huvudet, dyra besök hos sjukgymnast och ett väldigt begränsat liv.
Nu, däremot, känner jag att jag sakta men säkert får mitt liv tillbaka och det var ett tag sedan jag över huvud taget behövde ta en tablett för att orka med simpla vardagsysslor. Jag har fortfarande värk dagligen men det är rena rama drömmen mot vad som har varit.
 
Huvudvärk och stress är vanligt så jag tänkte dela med mig av mina förändringar som gjorde allt bättre!
 
1. Istället för att ta bussen några hållplatser så passar jag på att promenera dom gånger jag kan. Försöker komma ut och ta powerwalks några gånger i veckan också. Ibland kan det kännas tråkigt men att lyssna på en bra och rolig podcast kan peppa lite eller varför inte passa på att prata i telefon med en go vän om man ändå har headset. 30 minuter om dagen räcker för att göra en friskare, piggare och gladare.
 
2. Jag dricker i stort sett alltid ett stort glas vatten till varje måltid. Frukost, lunch och middag. Jag lärde mig tycka om vatten genom att smaksätta det med lite citron. 
 
3. Något jag inte är en höjdare på än så länge men är väldigt medveten om hur viktigt det är, är att äta regelbundet och aldrig skippa en måltid.
 
4. Bli medveten om vad som får dig att må dåligt, allt från vanor och ideal till mat och ytliga vänner. Kolla om det finns möjlighet att ändra något. Du bestämmer över ditt liv.
 
5. När jag har mina sämsta dagar blir jag så utmattad att jag måste gå och lägga mig mitt på dagen. Tidigare har det gjort mig stressad då jag tänker att jag missar effektiv tid när jag sover. Nu tänker jag annorlunda. Jag har fått lära mig att 20 minuters sömn under dagen gör gott. Vi blir mer kreativa och fokuserade men sover vi för länge och kommer in i djupsömn blir vi istället sega när vi vaknar. 
 
6. När man är en person som lätt blir stressad är det svårt att ändra på sig men vad som kan vara en knuff i rätt riktning är att bli medveten om vilka risker man lever i. Vi kan faktiskt bli riktigt sjuka av stress och när jag öppnade ögonen för den verkligheten och insåg att jag var på väg åt fel håll blev det plötsligt väldigt lätt att tagga ner.
Det är inte värt det. Jag kan ta nästa buss, jag kan tvätta och städa imorgon, det gör inget om matlagningen bir en timme sen osv. 
När allt känns som en enda röra i huvudet så sitt ner i fem minuter, blunda och fokusera på att andas lugnt. 
 
 
 
 
 

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Spela poker, casino, bingo m.m online. Massor av bonusar på Bonusar inom Poker, Casino, Slots med mera - PokerCasinoBonus